fredag 13 mars 2009

Bilder och analys


Den sista tiden har jag läst ut boken "Allt är möjligt". Den har verkligen mycket att ge när det gäller tidningar och media, bilder och genus. Mina ögon har nu öppnats!


Nu håller jag på med boken "Effektiv visuell kommunikation".

Här kommer ett riktigt bra citat från boken:

"Att analysera en bild säger mer om den som analyserar än om själva bilden och analysen blir därför ett slags självporträtt."

Lärarlyftet!
Efter en väldig massa år som lärare så har jag nu halva tiden för mej själv och mina studier. Hösten 2008 var oerhört stressig för mina arbetskamrater och mej själv. Jag älskar mitt jobb, och ser fram emot hösten med de nya eleverna, som jag skall jobba med bilder och publicering med. Även mina jobbarkompisar kommer att vara med på den resan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.